Zorionekoak dirudite. Izugarri azkarrak eta trebeak izaten direnez, familian bereziki estimatuak izaten dira. Hala ere, harremanetarako ez dute gaitasun handirik izaten eta, sarritan, egokitu zaien bizimodura moldatzeko zailtasun handiak izaten dituzte. Hezkuntza-plan berezietan sartzen hasiak dira.
Bost urte zituela, Dan Glück-ek gutuna bidali zion Israelgo gobernuari. Gutun hartan Palestinako arazoa konpontzeko hainbat irtenbide proposatu zizkion. Gutuna jaso zuen funtzionarioak bisita egin zion Dan Glück-i, eta harrituta geratu zen bidaltzailea umea zela ikusi zuenean. Gaur egun, hamar urte geroago, haur hura Jerusalemeko eskola berezi batean ari da ikasten, eta gai da edozein matematika-aditu arazotan sartzeko.
Adimen-koziente handia duten haurren heziketa berria da hezkuntza-arloan. Lehen uste zen berez molda zitekeela, horretarako zutela adimen-koziente handia eta adimen koziente handiari esker ez zutela moldatzeko zailtasunik izango. Esperientziak ezetz dio, arreta berezia eskaini behar zaiela. Izan ere, horrelako haurrek depresioak, konplexuak, moldatzeko arazoak… izateko aukera gehiago izaten dute. Arrazoia: sortzeko aukerarik ez duen izaera sortzailea gaixotu egiten da.
Ez hori bakarrik, adimen-koziente handiko haurrek gozatzen dutena baino gehiago sufritzen dute. Gainerakoak baino azkarrago eta hobeto erantzuteko gai direnez, ikaskideek gehienetan baztertu egiten dituzte. Irakasleentzat ere ez dira erosoak izaten. Horrela, haur horien autoestima poliki-poliki galtzen da, beren benetako gaitasuna ezkutatzen saiatzen dira, nortasuna alda dezakete…
Dena den, horri buruzko eztabaida handia da: jenioak egiteko fabrikak behar dira ala gazte zoriontsuak? Hitzez badirudi guztiak bat datozela. "Haur azkarren helburua gizartean integrazioa lortzea izan behar da, oreka aurki dezatela, horrela baino ezingo baitu bere sormen guztia garatu eta, etorkizunean, horrela lortuko baitu —zortea dela medio— jenioa izatea".
Hitzak baino ez dira, errealitatean herrialde askotan jenio-fabriken aldeko jarrerak nagusitu baitira. Lehen aipatutako Jerusalemekoa horietako bat da, baina badago gehiago. Errusian, adibidez, ospetsua da Novossibirsk hiria; hango ikastetxera Errusian urtero egiten diren jakintza-olinpiadetako irabazleak baino ez dira joaten. Estatu Batuetan, Txinan, Mexikon edo eta Bulgarian adibide gehiago aurki daitezke.
Bost urte zituela, Dan Glück-ek gutuna bidali zion Israelgo gobernuari. Gutun hartan Palestinako arazoa konpontzeko hainbat irtenbide proposatu zizkion. Gutuna jaso zuen funtzionarioak bisita egin zion Dan Glück-i, eta harrituta geratu zen bidaltzailea umea zela ikusi zuenean. Gaur egun, hamar urte geroago, haur hura Jerusalemeko eskola berezi batean ari da ikasten, eta gai da edozein matematika-aditu arazotan sartzeko.
Adimen-koziente handia duten haurren heziketa berria da hezkuntza-arloan. Lehen uste zen berez molda zitekeela, horretarako zutela adimen-koziente handia eta adimen koziente handiari esker ez zutela moldatzeko zailtasunik izango. Esperientziak ezetz dio, arreta berezia eskaini behar zaiela. Izan ere, horrelako haurrek depresioak, konplexuak, moldatzeko arazoak… izateko aukera gehiago izaten dute. Arrazoia: sortzeko aukerarik ez duen izaera sortzailea gaixotu egiten da.
Ez hori bakarrik, adimen-koziente handiko haurrek gozatzen dutena baino gehiago sufritzen dute. Gainerakoak baino azkarrago eta hobeto erantzuteko gai direnez, ikaskideek gehienetan baztertu egiten dituzte. Irakasleentzat ere ez dira erosoak izaten. Horrela, haur horien autoestima poliki-poliki galtzen da, beren benetako gaitasuna ezkutatzen saiatzen dira, nortasuna alda dezakete…
Dena den, horri buruzko eztabaida handia da: jenioak egiteko fabrikak behar dira ala gazte zoriontsuak? Hitzez badirudi guztiak bat datozela. "Haur azkarren helburua gizartean integrazioa lortzea izan behar da, oreka aurki dezatela, horrela baino ezingo baitu bere sormen guztia garatu eta, etorkizunean, horrela lortuko baitu —zortea dela medio— jenioa izatea".
Hitzak baino ez dira, errealitatean herrialde askotan jenio-fabriken aldeko jarrerak nagusitu baitira. Lehen aipatutako Jerusalemekoa horietako bat da, baina badago gehiago. Errusian, adibidez, ospetsua da Novossibirsk hiria; hango ikastetxera Errusian urtero egiten diren jakintza-olinpiadetako irabazleak baino ez dira joaten. Estatu Batuetan, Txinan, Mexikon edo eta Bulgarian adibide gehiago aurki daitezke.
Honi buruz informazio gehiago izateko, bisita itzazue ondorengo orrialdea:
0 comentarios:
Publicar un comentario